THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, February 14, 2010

Tipah dan Tok Batin

Satu hari, Tipah telah tersesat di dalam hutan semasa mengikuti program jungle trekking yg dianjurkan oleh syarikatnya. Setelah beberapa lama, dia sampai ke sebuah kampung orang asli. Oleh kerana rupanya yg lawa dan kulitnya yg putih, Tok Batin disitu menyatakan hasrat utk menjadikan Tipah isterinya. Tipah, merasakan jika dia menolak hasrat Tok Batin akan membuatkan Tok Batin marah dan kemungkinan menjadikan dia makanan tengahari, memikirkan cara utk melepaskan diri dari kemelut tersebut dgn cara yg baik


Tipah : saya boleh jadi isteri tok tapi dgn 3 syarat
Tok Batin : 3 syarat, aku sanggup aku sanggup
Tipah : syarat pertama, Tok mesti buatkan banglo 3 tingkat dlm hutan ni utk rumah kita
Tok Batin : boleh boleh, aku buat aku buat
Tipah : (alamak mcmana ni, dia boleh buatla) ok syarat kedua, Tok kena pasang lif dari emas utk saya turun naik
Tok Batin (setelah bertanya kp penasihatnya lif tu apa) : boleh boleh, aku pasang pasang
Tipah : (alamak, sanggup lagi, mampus aku kali ni, apa lagi aku nak letakkan syarat ni) ok Tok, syarat ketiga. Saya hanya akan jadi isteri kepada lelaki yg mempunyai z***r sepanjang 15 inci (sambil tersenyum)

Tok Batin terdiam, wajahnya muram dan sesekali menggeleng2kan kepala. Digaru2 kepalanya beberapa kali sambil matanya memandang sayu. Akhirnya...

Tok Batin : Ok boleh boleh, aku potong aku potong

0 comments: